Сьогодні ці автомобілі, як правило, знаходяться в музеях після реставрації, хоча деякі "красуються" і в приватних колекціях автолюбителів. Але був час, коли швидкісна "Перемога" стояла на сторожі країни, адже користувалися легендарним автомобілем тільки співробітники КДБ.

Вдалий дизайн і непогані технічні характеристики зробили знамениту машину "перемога" за радянських часів бажаною помічницею кожної людини. Ще б пак - при не найсильнішому штатному чотирициліндровому моторі потужністю всього 50 к.с., настільки важка машина чудово себе демонструвала на дорозі при швидкості в 50-60 км\год. До того ж до 100 км\год автомобіль розганявся всього за хвилину.

Радянські шофери мали за щастя мати таку машину, а от спецслужбам СРСР явно не вистачало швидкості. Виправити це і модернізувати автомобіль під запити секретних служб країни взявся Георгій Вассерман. Саме він спроектував перший кросовер ГАЗ М72, якому пізніше присвоїли влучне прізвисько "Догонялка".

Відомо, що всього було випущено близько 100 автомобілів з 1956 по 1958 роки і взяті на себе зобов'язання Вассерман виконав. Так, модифікована версія автомобіля для агентів КДБ була здатна розвивати максимальну швидкість в 140 км/год, при цьому сотня досягалася всього за 30 секунд. Крім того, в комплектацію машини увійшли засоби радіозв'язку і спеціальні звукові сигнали.

Всі ці автомобілі були розподілені між управліннями спецслужб в Москві, а кілька машин навіть вирушили служити в столиці союзних республік. Як правило, вони використовувалися для забезпечення результативної погоні, для переслідування підозрілих машин, супроводу урядових кортежів, а також для зовнішнього спостереження за навколишнім оточенням, дисидентами або іноземцями.

Раніше Hyser писав, що У мережі показали кабріолет "Волгу" радянського маршала.

Також наш портал повідомляв, що блогер перетворив ГАЗ-М20 "перемога" на гусеничний всюдихід.

Нагадавши, в Укравтодорі розповіли про перекриття державних трас.